dimarts, 5 d’abril del 2016

Justificació del meu disseny!

A continuació, us explicaré el perquè de la imatge del meu bloc.

El que crec que és més important és justificar el perquè del color, ja que és el que més et queda o, per dir-ho d'una altra forma, el que més entra pels ulls.

El color blau turquesa em transmet tranquil·litat, que és el que vull que sentin els meus lectors quan estiguin visitant el meu blog. El darrer que vull que sentin és agressió, estrès o pressió, sinó tot al contrari, vull que el meu blog transmeti llibertat, obertura i transparència, motiu pel qual els colors que hi apareixen són colors clars, inclús blanc en alguns detalls. La meva intenció és que formi part dels moments lliures dels lectors i que es dediquen a ells mateixos.

També, com que es tracta d'un recurs en el qual la lectura és molt important, he optat per un color fluix i no un color fort i molt viu que dificulti aquest aspecte, ja que a vegades quan es tracta d'un color molt agressiu es fa quasi impossible la lectura.

Hem d'anar amb compte a no atabalar amb un mateix color. Per aquest motiu, tot i que en un primer moment ho vaig provar, la lletra és negre i no de color blau fosc. Els títols, en canvi, sí que són blaus o d'un color diferent, perquè trobo adient que hi hagi una clara diferència entre el que són els títols i el que ve a ser el cos del text.

A més a més, per establir jerarquies d'importància entre els diferents aspectes o, fins i tot, paraules o per donar més èmfasi en unes i no pas en les altres, és important utilitzar recursos com la negreta o el canvi de color, com podreu veure en les meves entrades.

A continuació us deixo uns mals exemples de combinacions de colors que no són pas adequats:

Font: Campus Virtual UB - Encarna Beltran
Així, s'ha d'anar molt amb compte amb aquest tema que sigui un text que et cridi, que faci ganes llegir-lo i no pas mandra.

Per això també serà important ser conscients de quin tipus de lletra elegim.

En el meu cas, he trobat adient elegir una lletra més aviat rodona i sense gaires detalls, per tant, una lletra senzilla que no col·lapsi molt el text, ja que si no no entra tant per la vista. A més, tot i que no sé exactament un motiu "científic", per dir-ho d'alguna forma, com que és un tema que està parlant de recursos i aprenentatges per complementar l'educació dels més petits, m'ha semblat més adequada aquest tipus de lletra i no pas una lletra tan formal com vindria a ser la "Times new roman".

Pel que fa al tipus de lletra del títol, he escollit aquesta per donar un toc d'informalitat i infantesa al meu blog. Es tracta de donar un toc d'alegria i intentar eliminar l'excessiva monotonia o serietat, pel meu gust.

Si ens posem a parlar de la plantilla, caldria dir que a simple vista ja es veu a quin apartat dono més importància. En un primer moment la plantilla tenia dues columnes (a les dues bandes) però vaig pensar que pel tipus d'estructura i d'informació el més important eren les entrades i el que s'exposava en elles. A més, no disposava d'un excés de recursos, motiu pel qual els laterals quedaven pobres. Així, vaig decidir eliminar el lateral esquerre i deixar només el dret, per d'aquesta forma tenir més espai pel què ve a ser el cos del text.

A dalt de tot de la columna dreta hi trobem els drets legals d'aquest blog, que crec que és un fet molt important al qual els lectors han de tenir excés des d'un principi, ja que no comparteixo opinió amb aquells que tenen tant amagat aquest aspecte. A continuació, trobem el meu perfil i twitter. Llavors, si baixem, trobem una sèrie de recursos que van apareixent al llarg de les entrades i que em semblen molt útils.

Finalment, us vull explicar el perquè del meu títol: "Intentant construir un futur millor". Es tracta d'un blog dedicat a l'educació, que, per mi, l'objectiu d'aquesta és, com bé diu el títol: construir un futur millor, o almenys intentar-ho.
Com que en aquest blog el que intento fer és donar recursos per contribuir a una millora o millor adequació d'aquesta, l'educació, em va semblar un títol adient.

Espero que aquesta justificació us serveixi i us contesti totes les preguntes que us puguin sorgir sobre el disseny quan visiteu el meu blog. De totes maneres, si teniu algun dubte o curiositat, ben segur que us podré contestar, i encantada!

Que tingueu bona nit!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada