dissabte, 2 d’abril del 2016

Creem la nostra llegenda a través de les TIC

Per últim, la Clara, l'Ana, l'Andrea i la Mireia van presentar: Creem la nostra llegenda a través de les TIC

És una activitat didàctica que pertany a l'àmbit de Llengua i literatura catalana i parla de la popular llegenda de Sant Jordi

Primer de tot, abans de crear la pròpia llegenda, que ve a ser el cos principal de l'activitat, es realitza un mural i una activitat sobre l'època medieval.

El que ve a ser l'activitat és donar els recursos necessaris als alumnes per què canviïn el final de la llegenda i la "facin seva", per grups. Això es farà amb l'StoryJumper, un programa d'ordinador, després d'haver cercat informació, veure vídeos, fer un debat i redactar la llegenda per després fer-la a ordinador amb el programa. 

Font: storyjumper

Finalment, i personalment crec que és un punt en contra, les meves companyes van proposar la presentació dels diversos contes i una votació dels mateixos alumnes per elegir el millor conte. Això ho van fer per exposar el que sortís als més petits de l'escola. Des del meu punt de vista crec que això no és una bona forma perquè, què passa amb aquells que quasi no obtenguin vots? i, realment sortirà el millor conte o el de les persones que tenguin més amics que els votin? Per això, entre altres coses, crec que s'ha de cercar la forma que es puguin exposar tots els contes o en el cas que no fos possible, cercar alternatives. Per exemple, crear un conte entre tots i que sigui aquest el que s'exposi. 

Malgrat això, el fet de canviar el final d'una llegenda tan tradicional ho trobo molt útil per a fomentar la creativitat i el pensament crític dels alumnes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada