dijous, 25 de febrer del 2016

Sabeu què és Symbaloo?

Avui hem descobert Symbaloo. Cada cop me n'adono que hi ha milers d'eines que roden per la xarxa i nosaltres no en tenim consciència però ens poden ser molt útils. Com per exemple aquesta Symbaloo.
Durant el meu camí educatiu, és cert que diversos professors feien ús d'aquesta eina però mai m'havia semblat útil, fins ara, que realment m'hi he endinsat i hem explorat com funciona i per a què serveix.

Symbaloo ens permet tenir tots els recursos que més utilitzem o que més ens interessen agrupats en un mateix lloc, de manera que ens proporciona una facilitat a l'hora d'arribar-hi. De fet, fins ara jo tenia les pàgines que més visito com a marcadors o favorits del navegador, però ja he instal·lat el Symbaloo com a pestanya predeterminada del meu navegador i quan l'obro ja em surt directament la meva pàgina, posant-me a l'abast tot allò que em pot interessar visitar. I a més, ens permet agrupar-ho per carpetes. Mireu, us poso un exemple del meu Symbaloo, tot i que encara estic en procés d'enriquir-lo: https://www.symbaloo.com/home/mix/13ePGXf4h6


Cadascun d'aquests quadradets que veieu es diuen "bloques", que quan cliques a sobre et condueix a la pàgina establerta, i es poden modificar totes les vegades que vulguem, inclús podem elegir quin icona ens surt, el títol, el color... Com podeu observar es poden agrupar per carpetes (per exemple jo en tinc una a la part superior a la dreta de premsa i a dins hi trobo diferents diaris), de les quals podem modificar la grandària, el títol, el color... també es poden agrupar per tonalitats de color sense fer carpeta, per exemple els diccionaris que jo tinc agrupats de color groc, o la part de treball de la universitat amb un blau més fosc al cantó de baix a l'esquerra. A més, també podem canviar el fons per fer-lo més personal. I, en fi, remenant ja veieu que es poden fer moltíssimes coses! Animeu-vos!

També, un apartat interessant del Symbaloo és que et permet trobar i explorar webmixs d'altres persones i et posa a l'abast un cercador que et permet cercar per temes, per exemple. Aquest apartat es diu la "Galeria de Symbaloo". Crec que això és una gran avantatge per nosaltres, els que som o serem mestres, perquè és una manera ràpida i còmoda de trobar recursos de gran utilitat en webmixs d'altres professors, membres de la comunitat educativa, escoles o altres centres educatius.

Aquí us deixo dos enllaços de dos webmixs que m'han semblat força interessants en l'àmbit educatiu:
Recursos TIC-TAC
Recursos profes 25

I finalment, us deixo l'enllaç del meu Symbaloo: https://www.symbaloo.com/profile/NeusUB, i us animo a què en feu ús, ja veureu com no us en penedireu!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada