divendres, 19 de febrer del 2016

Més cercadors d'informació fiable

Seguint amb la mateixa temàtica de la passada entrada... 

Una bona eina a utilitzar per trobar diversos cercadors, i a més especialitzats en educació (que és la temàtica que ens interessa en aquest cas), és "Educación 3.0 - 15 buscadores especializados en educación". A més, a casa, remenant vaig trobar aquest vídeo de You Tube en el qual una noia ens explica 4 cercadors més:

¿Como investigar de manera fiable en la web?

Tot i això, no només és suficient en tenir un cercador fiable per fer una bona recerca. Alguns dels consells que s'haurien de seguir...
- Són molt important les paraules clau i tenir en compte que canvien molt d'un idioma a un altre. 
- La gramàtica, per dir-ho d'alguna forma, és el de menys, i sobretot a google que està molt desenvolupat en aquest aspecte. 
- Per a filtrar millor la cerca, també són importants les franges temporals, per exemple, per a cercar algun contingut actual o recent, filtrar la recerca en els darrers o darrer any. 
- Són interessant els recursos de les biblioteques. 

I, sabeu què Twitter també pot ser una eina interessant per realitzar cerques? Jo, personalment, mai m'ho havia plantejat. I a més té les seves avantatges ja que ofereix una actualitat i sobretot immediatesa ja que és informació que es comparteix al moment. 

Finalment, aprofito per fer-vos saber que he enganxat el meu Twitter al blog, em semblava interessant poder compartir ambdues contes amb tots vosaltres!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada