dissabte, 12 de març del 2016

Bona tarda a tots i totes! Com es presenta el dissabte? 

Avui vinc per parlar de la "gamificació". Us preguntareu, què és això? Per fer-ne una traducció més o menys adequada, diria que és l'aprenentatge a través del joc. 

El joc és un dels millors mediadors entre els nens i l'aprenentatge, ja que és una de les millors formes de crear interès i motivació en els més petits i ho hem de saber utilitzar en l'educació. Amb tot això, les noves tecnologies també hi tenen un paper important, ja que també són una forma de cridar l'atenció dels infants. Si ajuntem la tecnologia i el joc, tenim molts punts a favor nostre!

La professora ens ha parlat de tres aplicacions web que hem hagut d'investigar per la nostra conta. 

La primera és Kahoot però no he investigat massa perquè unes companyes ens tenen una sorpresa preparada amb aquesta aplicació. Així que, ja us en parlaré més endavant!

La segona, en la qual em centraré bàsicament, és el Classcraft. És un joc creat pel professor Shawn Young, amb l'ajuda de Lauren Young i Devin Young, amb la finalitat de passar-s'ho millor amb els seus alumnes i de motivar-los més per aprendre. 

És un joc de rol educatiu on professors i estudiants juguen junts. M'ha semblat interessant el fet que s'intercalés i es mesclés la realitat amb la ficció, és a dir, el joc té repercussions a la vida real i acadèmica dels nois i viceversa. Cada professor elegeix i personalitza les conseqüències de les accions dels seus alumnes. Aquests, treballant conjuntament han d'anar acumulant punts, pujar de nivell... però també poden caure en batalla i ser detinguts, per exemple en el cas de no treballar en equip (si així ho ha especificat el professor). 

El joc està present en tot moment, però en un rerefons, no s'està jugant tota l'hora de classe. Per exemple, en una hora se sol jugar, directament, uns cinc minuts. Com que està barrejat la realitat amb el joc, tot i no estar jugant, la vida del joc segueix en peu en tot moment. 

Segons la pàgina oficial del Classcraft...

Les conseqüències del Classcraft

I pel que diuen diversos professors (també segons la pàgina de l'aplicació)...

Opinions de diferents professors

I la tercera, també faré només una pinzellada per damunt, és una plataforma educativa denominada Edmodo que ens permet compartir la tasca educativa entre professors i alumnes, però també amb la possible participació dels pares. 

La funció més adequada i rellevant que he trobat en aquesta aplicació és la de crear una aula virtual tancada on alumnes i professor poden compartir la informació rellevant, per exemple horaris, documents, missatges, avisos, tasques, calendaris... entre moltes altres funcionalitats. 

Per entrar-hi es necessita un usuari i una contrasenya i només pots accedir als grups on t'hi han donat accés, ja que són tancats. Això és un gran punt positiu, ja que tot i que és semblant a qualsevol xarxa social, s'eliminen tots els perills que tenen les xarxes obertes. 

Només dir-vos que hi ha tres tipus de perfils diferents: el de professorat, alumnes i parents, i cada un ho utilitza d'una forma diferent.

A partir d'aquí, deixo que vosaltres mateixos investigueu sobre aquestes plataformes.

Espero que tingueu un bon inici de setmana!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada